Cele lekcji:
- sprawdzisz swoją wiedzę na temat książki,
- sformułujesz krótką wypowiedź na temat lektury.
Na podane pytania odpowiadacie parami, odpowiedzi zaznaczacie
w zeszycie pod tematem. Po wykonaniu zadania sprawdźcie swoje odpowiedzi w następnej zakładce. ( Czas pracy 15 minut)
1. Co oznaczał znak, jaki Gandalf wyskrobał na drzwiach hobbita?
2. Co było dołączone do mapy, jaką Gandalf przekazał Thorinowi?
3. Dlaczego trolle nie zjadły Thorina i jego kompanów?
4. Co zrobił Elrond (przywódca elfów), gdy zatrzymali się u niego wędrowcy?
5. Jaką właściwość miał pierścień, który Bilbo Baggins znalazł przed spotkaniem Golluma?
6. Kto uratował krasnoludy i Gandalfa przed stadem wilków?
7. W co zamieniał się Beorn?
8. Jak Bilbo Baggins nazwał swój mieczyk po zabiciu olbrzymiego pająka?
9. Gdzie ukrył się Baggins wraz z towarzyszami, aby wydostać się pałacu króla elfów?
10. Dlaczego Baggins nie był w dobrym humorze podczas pobytu w mieście
Esgaroth?
11. Gdzie smok miał słabe miejsce, w które trafił z łuku Bard?
12. Od kogo wędrowcy dowiedzieli się o śmierci Smauga?
13. Co Bilbo Baggins zrobił ze znalezionym Arcyklejnotem?
14. Kto rozstrzygnął losy bitwy?
15. Co stało się z Thorinem?
16. Co Bilbo przywiózł ze sobą z wyprawy?
17. Co stało się z czarodziejskim pierścieniem Bagginsa?
Teraz kolejne zadanie
Uporządkuj informacje dotyczące kolejnych miejsc, do których docierali bohaterowie w trakcie
swojej wędrówki. W tym celu zapisz podane wyrazy, wyrażenia w odpowiedniej kolejności. Pod wyrażeniami znajdziesz początek zadania.
Tym razem pracujecie w grupach, efekty zapisujecie w zeszycie, po 10 minutach sprawdzacie, jak poradziliście sobie z zadaniem.
Śródziemie
Tam i z powrotem
Shire - Hobbiton - Bag End - norka Bagginsa....dalej musicie poradzić sobie sami
Kolejne zadanie
Podróż bohaterów przebiegała w ściśle określonym czasie. Do podanych miejsc akcji dopisz odpowiedni czas - nazwę miesiąca. Pracuj z tekstem lektury
MIEJSCE AKCJI
|
CZAS AKCJI |
Bag End: norka Bagginsa |
|
Gospoda pod Zielonym Smokiem |
|
Rivendell |
|
Mgliste Góry (jaskinia goblinów, jaskinia Golluma) dom Beorna |
|
Mroczna Puszcza |
|
Miasto na Jeziorze - Esgaroth |
|
Samotna Góra |
|
Jaskinia smoka - Smauga |
|
Dom Beorna |
|
Rivendell |
|
Bag End; norka Bagginsa |
|
Bohaterowie pierwszoplanowi |
Bohaterowie drugoplanowi
|
Bohaterowie epizodyczni |
Bilbo Baggins, Gandalf, Thorin, gromada krasnoludów: Dwalin Balin,
Kili, Fili, Dori, Nori, Ori, Oin, Glion, Bifur, Bofur,
|
Smaug, Beorn, Bard, Gollum, władca Miasta na Jeziorze, Elrond, król
leśnych elfów, |
trolle (William Huggins, Bert, Tom) Wielki Goblin, kruk Roak, stary drozd, Dain, Wódz Orłów, Bolg, pająki, elfy z Mrocznej Puszczy |
Tworzymy grę opartą na powieści pt. "Hobbit czyli tam i z powrotem"
1. Nadaj grze tytuł.
2. Przedstaw niebezpieczną podróż hobbita i krasnoludów, aby pokonać smoka Smauga czyli Twoja gra musi być zgodna z treścią lektury, co nie oznacza, że trzeba wziąć pod uwagę wszystkie wydarzenia.
3. Wymyśl i opracuj zasady gry. Zapisz instrukcję w punktach. Pamiętaj o zastosowaniu czasowników w jednej formie. Zadbaj, aby instrukcja była jasna, krótka i przejrzysta.
4. Pomyśl nad formą pionków, może klasyczne lub w kształcie bohaterów książki.
5. Może to być gra przygodowa lub gra sprawdzająca znajomość treści książki.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com