Książki pisane ręcznie
Pierwsza drukowana Biblia Gutenberga
Współczesne książki papierowe
Audiobooki
Najpiękniejsze biblioteki świata
Cele lekcji:
- poznasz wiersz Anny Kamieńskiej,
- będziesz wiedział, co to jest strofka, wers,
- nazwiesz uczucia osoby mówiącej w wierszu,
- zredagujesz kilkuzdaniową wypowiedź na temat ulubionej lub przeczytanej książki.
Zauważenie książki - rozczarowanie
Otwarcie i jej przejrzenie - podziw, fascynacja, zachwyt,
Poznanie treści utworu - zdziwienie zaskoczenie
Uzupełnij i sprawdź, czy Twój kolega ma tak samo, jeśli nie zastanówcie się dlaczego.
Jedna linia w wierszu to:…………………………………………..
Strofka inaczej nazywa się………………………………………., jest to kilka………………
wyodrębnionych graficznie.
Rytm w wierszu wyznaczają rymy. Wypisz rymy z piątej strofy wiersza.
………………………………………………………………………………………………..
Zadanko
Przeprowadź ze swoimi rodzicami lub dziadkami rozmowę na temat, czy i dlaczego warto czytać książki. Z przeprowadzonych rozmów
sporządź krótką notatkę - zadanie dla chętnych.
Warto czytać, bo:
ROZWIJASZ SWOJĄ WYOBRAŹNIĘ
POSZERZASZ SŁOWNICTWO
UCZYSZ SIĘ
MYŚLEĆ
POZNAJESZ ZASADY PISOWNI
POPRAWIASZ PAMIĘĆ
MIŁO SPĘDZASZ CZAS
ŻYJESZ PODWÓJNIE
Wyobraź sobie, że jesteś książką. Napisz kilka zdań do współczesnego czytelnika i przekonaj go, że warto czytać.
Przypomnij mu również, jak należy się z książką obchodzić
NACOBEZU
Co będziemy oceniać ?
|
+/ - |
1. Wcielisz się w rolę swojej ulubionej książki
|
|
2. Jako książka przedstawisz się, podasz kilka zdań o sobie, (okładka, ilustracje, treść – czyli o czym lub o kim opowiadasz) |
|
3. Przez całą wypowiedź będziesz mówił w pierwszej osobie, np. stoję, opowiadam, lubię, itp. |
|
4. Musisz wyobrazić sobie, że mówisz do chłopców i dziewczynek w Twoim wieku. |
|
5. Koniecznie podaj argumenty, które mogą ich przekonać, że warto czytać książki |
|
6. Przypomnij swoim odbiorcom, jak mają się z tobą, jako książką, obchodzić. |
|
7. Pisz poprawnie wyrazy z rz i ó.
|
|
Zadanko
Dopracuj swoją wypowiedź rozpoczętą w klasie, a następnie przepisz do zeszytu, stosując się do wskazówek otrzymanych w
klasie.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com
Zosia (Saturday, 21 November 2015)
Superaśna strona (A pani Kasia jest jeszcze bardziej superaśna),♥•♥
. (Thursday, 19 November 2015 16:44)
Wiktoria S. (Thursday, 19 November 2015 15:54)
Bardzo fajna lekcja :D MAMY NAJLEPSZĄ PANIĄ OD POLSKIEGO NA ŚWIECIE!!!!!!!!!
Anielka (Tuesday, 17 November 2015 14:55)
a czy teraz mamy zrobic to zadanie o które pytałam
marcin (Tuesday, 17 November 2015 10:08)
fajna lekcja
Julia (Tuesday, 17 November 2015 10:05)
Podoba mi się co robimy na tej lekcji
zuzia (Tuesday, 17 November 2015 10:04)
superowa lekcja
\
amil (Tuesday, 17 November 2015 09:44)
Super lekcja
Dawid T. (Tuesday, 17 November 2015 09:43)
Super !!! :) lekcja.
Katarzyna Mikołajczak (Monday, 16 November 2015 19:44)
Te materiały przygotowałam na jutrzejszą lekcję, więc jeśli jutro będziesz w szkole, to na pewno z nami poracujesz. Jeżeli jesteś chora, możesz napisać temat i wykonac zadanie według wskazówek. Na pewno sobie poradzisz.
Anielka (Monday, 16 November 2015 19:23)
a jeżeli nie wypowiadałam się w klasie bo mnie nie było też musze napisac bo niewiem co napisać do zeszytu