Temat: Jaki smak ma kolor różowy, czyli w kuchni pana Kleksa


Cele lekcji:

 - poćwiczysz czytanie ze zrozumieniem,

- będziesz umiał samodzielnie pisać przepis kulinarny.



Uważnie posłuchaj czytanego tekstu i postaraj się odpowiedzieć na pytania:

1. Co znajdowało się w blaszanych puszkach?

2. Jakie kwiaty stały na oknie?

3. Na stole stał wielki szklany słój, co znajdował się wewnątrz niego?

4 . Jaką zupę ugotował pan Kleks dla swoich uczniów?

5. Jaka potrawę wybrał Adaś Niezgódka?

6. Co na obiad zjadł pan Kleks?


Przepis na zupę pomidorową pana Kleksa

Składniki:

- trzy kwarty pomarańczowych szkiełek,

- garstka białego proszku,

- trochę wody,

- wymalowane zielone grochy,

- kilka płomyków świec.

Wykonanie

Na początek przygotuj ogromny rondel, wrzuć do niego trzy kwarty pomarańczowych szkiełek. Następnie dosyp garstkę białego proszku i dolej wody. Teraz cienkim pędzelkiem wymaluj zielone grochy. Na zakończenie dorzuć kilka płomyków świec. Gdy zupa będzie ciepła, podawaj.


Zadanko

Napisz przepis na potrawę godną  pana Kleksa. Postaraj się, aby była oryginalna.

1. Najpierw napisz składniki wymyślonej potrawy, podaj ich dokładną ilość, np. 5 płatków róży.

2. Nie podawaj więcej niż 5 składników.

3. Teraz czas na wykonanie.

4. Opisz czynności po kolei.

5. Zastosuj wyrazy: na początek, następnie, na koniec, itp.

6. Pisz tak, jakbyś komuś rozkazywał, np. dodaj, polej, pokrój.

Wzoruj się na przepisie napisanym wyżej.