Temat: Przygody na kartach powieści pt. "Magiczne drzewo. Olbrzym"

Cele lekcji:

 - przypomnisz zasady pisowni "rz" po spółgłoskach,

 - określisz świat przedstawiony, 

 - ułożysz chronologicznie najważniejsze wydarzenia,

 - przygotujesz się do napisania opowiadania.

Nacobezu  opowiadania

Wyobraź sobie, że jesteś bohaterem książki pt. "Magiczne drzewo". Wymyśl kolejne wcielenie olbrzyma i napisz opowiadanie o przygodzie, podczas której pomagasz uwolnić dzieci od prześladowcy. 

Zastosuj się do wskazówek wskazanych w NACOBEZU. Po napisaniu pracy oceń każdy z elementów za pomocą emotikonek. Nacobezu wklej do zeszytu. 

 

Treść

Moja ocena - emotikonki

1.       Najpierw napisz wstęp. Możesz rozpocząć od: Pewnego dnia….

Pamiętaj o akapicie

 

2.       W rozwinięciu opowiedz przygodę z olbrzymem – pamiętaj o akapicie.

 

- wprowadź dialog – pamiętaj o odpowiednim zapisie,

 

              - zastosuj elementy opisu – opisz wygląd kolejnego wcielenia         olbrzyma

 

             - pisz o swoich uczuciach,

 

3.       Podsumuj opowiadanie – napisz swoją ocenę, opinię. Pamiętaj o akapicie

 

4.       Pamiętaj o poprawnej pisowni wyrazów z rz, ż, ó, ch, h.

 

5.       Pisz przecinki przed: że, który, jeśli, kiedy, jeżeli, więc, ponieważ, dlatego, bo.

 


Temat: Jak pokonać potwora?

Cele lekcji:

 - potrafisz wyszukać odpowiedni fragment w książce,

- potrafisz współpracować w grupie, 

- umiesz omówić przeczytany fragment. 

Praca dla grupy
Najpierw wybierzcie lidera, który będzie rozdawał pracę i ją nadzorował.

1.      Narysujcie kontur potwora.

2.      Na zewnątrz zapiszcie, jakie sztuczki stosował potwór, aby pokonać bohaterów.

3.      Wewnątrz wpiszcie sposób dzieci na pokonanie potwora.

4.      Pod rysunkiem zapiszcie, jaką swoją słabość pokonali bohaterowie.

Praca jest na ocenę. Ocenie podlega.                 

 

- zaangażowanie w pracę grupy,
- wyszukanie w książce odpowiednich fragmentów,
- zabieranie głosu,
- pomaganie w podejmowaniu decyzji,
- odpowiedzialność za wykonanie zadania,
- szanowanie poglądów innych,
- umiejętność słuchania innych.
 


Treść

Tak

Nie

Nie potrafię ocenić

1.      Byłem zaangażowany w pracę grupy.

 

 

 

2.      Pracowałem z książką, wyszukiwałem odpowiednie fragmenty.

 

 

 

3.      Zabierałem głos.

 

 

 

 

4.      Pomagałem w podejmowaniu decyzji.

 

 

 

5.      Byłe odpowiedzialny za wykonanie zadania.

 

 

 

6.      Szanowałem zdanie innych.

 

 

 

 

7.      Uważnie słuchałem.

 

 

 

 



Temat: Piszemy list do autora książki, Andrzeja Maleszki

Cele lekcji:

- nauczysz się pisać list,

- poznasz najważniejsze wiadomości o pisarzu.

Polski pisarz, scenarzysta, reżyser. Urodził się w Poznaniu w 1955 roku. Tam też pracuje w Teatrze Nowym